آموزش زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های آریایی از شاخه ی ژرمنی است که خود شاخه ی ژرمنی به دو بخش اپاختر (=شمالی) و باختری (=غربی) است و انگلیسی به ژرمنی باختری پیوند دارد. این زبان در انگلستان و نیمروز خاوری (=جنوب شرقی) اسکاتلند فرآیش (=تکامل) یافته‌است. از دیگر زبان‌های شاخه ژرمنی می‌توان به آلمانی، هلندی، دانمارکی، سویدی و نروژی اشاره کرد. امروزه نزدیک به نیمی از گردایه (=مجموعه) واژگان و دستور زبان انگلیسی از ریشه ی ژرمنی است و نیم دیگر را وامواژه‌ها تشکیل می‌دهد. بیشتر این وامواژه‌ها از زبان‌های لاتین، فرانسوی، بخشی از یونانی و دیگر زبان‌ها وارد انگلیسی شده‌اند. زبان انگلیسی باستان همانندی بسیار زیادی به زبان آلمانی باستان داشته است چون انگلیسی زبان‌ها بیشتر از قومهای ژرمنی بوده اند که از آلمان وارد بریتانیا شدند و به گونه ای زبان آلمانی را می‌توان مادر زبان انگلیسی دانست.

به شُوند (=دلیل) هنایش (=تأثیر) بالای نظامی، اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی بریتانیا بر جهان پس از سده ی هجدهم و همچنین رخنه استانهای یکپارچه آمریکا (=ایالات متحده) از سده ی بیستم ترسایی (=میلادی) به این سو، این زبان در همه جهان گسترش یافته و به پاژنام (=عنوان) زبان دوم، زبان میانجی و زبان سازمانی (=اداری) در بسیاری ازجاهای گیتی کاربرد پیدا کرده‌است.

زبان انگلیسی به پاژنام زبان مادری در کشورهای انگلستان،استانهای یکپارچه آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریغای نیمروزی ، غنا و بسیاری کشورهای دیگر کاربرد دارد. انگلیسی امروزه از دیدگاه شمار گویشور، پس از زبان های چینی و اسپانیایی، سومین زبان جهان است. شمار کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است کمابیش ۳۸۰ میلیون تن است. انگلیسی در بسیاری از کشورها زبان میانجی است و برجسته (=مهم‌)ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فیاری (=صنعتی)، فرهنگی و دانشورانه (=علمی) در پیوندهای فراملی (=بین‌الملل) به شمار می‌آید.

دو آزمون کَرامند (=مهم) در تراز فراملی وجود دارد: آیلتس و تافل.

آزمون آیلتس IELTS چیست؟

آیلتس (به انگلیسی: IELTS) که برگرفته از سرواژگان (International English Language Testing System) به چم (=معنای) سامانه (=نظام) فراملی ارزشیابی زبان انگلیسی است، یکی از ارزشمندترین آزمون‌های زبان انگلیسی کنونی است که در سرتاسر گیهان برگزار می‌شود. آیلتس به راستی آزمونی بریتانیایی بوده و از این دیدگاه در برابر تافل، آزمون آمریکایی ، جای می‌گیرد. این آزمون بدستیاری دانشگاه کمبریج انگلستان، انجمن فرهنگی بریتانیا و کانون آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. این مدرک تنها دو سال ارزش دارد.

 

 

آزمون تافل TOEFLچیست؟

تافل (به انگلیسی: TOEFL) که برگرفته از سرواژگان Test of English as a Foreign Language به چم(= معنای) آزمون انگلیسی به پاژنام (=عنوان) زبان بیگانه است، آزمونی است که اندازه توانایی افراد را در زمینه ی برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در پایه (=سطح) دانشگاه‌ها و نهاد های (=موسسات) آموزشی می‌سنجد. این آزمون بدستیاری بنیاد ای‌تی‌اس (ETS) در دو گونه کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود و در بیش از نه هزار دانشگاه و بنیاد از بیش از یک سد و سی کشور جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. تافل نخستین بار در سال ۱۹۶۴ برگزار شد و پس از آن تا کنون نزدیک به ۲۰ میلیون تن در این آزمون شرکت کرده‌اند. مدرک تافل تنها دو سال ارزش دارد.